Demokratigruppen

"Utveckla Svenska Kyrkans Ungas demokrati"

Demokratigruppen är en av de nationella arbetsgrupper som förbundsstyrelsen har tillsatt. Demokratigruppen jobbar med upplysning, utbildning och utveckling. Upplysning och inspiration för lokalavdelningar som inte vet så mycket om föreningsdemokrati, utbildning för dem som vill lära sig och fördjupning för dem som har hållit på ett tag.

Vill du komma i kontakt med demokratigruppen kan du skicka e-post till demokrati@svenskakyrkansunga.se eller ringa Arrangemangs- och utbildningssamordnare på 018-640 645.