Lättläst svenska

Vad är Svenska Kyrkans Unga?

Svenska Kyrkans Unga är en plats där barn och unga
kan träffas och prata om livet.
Och prata om tro och tankar.
Svenska Kyrkans Unga finns i hela Sverige.

I Svenska Kyrkans Unga kan du vara precis som du är,
du behöver inte ändra på ditt sätt att vara.

I Svenska Kyrkans Unga har du kul. I Svenska Kyrkans Unga
får du upptäcka nya saker.

Där du bor kan det finnas en lokalavdelning. Där träffas en
grupp ungdomar och gör olika saker.
Sjunger, spelar innebandy, träffas i kyrkan eller spelar spel.

En medlem i Svenska Kyrkans Unga är mellan 0 och 30 år.
2016 hade Svenska Kyrkans Unga 14 000 medlemmar.

Har du fler frågor om Svenska Kyrkans Unga?
Ring 018-640 640 eller skriv ett mejl till unga@svenskakyrkan.se