Barnkördag

barnkördag

Barnkördag – Ängel utan vingar

Välkommen på barnkördag i Skara, lördagen den 9 november! Dagen är till för barn födda 2018 eller tidigare.

Start kl 10.00 och avslutande musikgudstjänst 17.00 dit familj och vänner är särskilt välkomna.

Vi kommer att vara i domkyrkan och Kyrkans hus i Skara.

Kostnad:

Ej medlem 300 kr

Medlem i kyrkosångförbundet 250 kr

Medlem i Svenska Kyrkans Unga 150 kr (registrera dig gärna som medlem kostnadsfritt )

Medlem i både KSF och SKU 100 kr

Kostnad för medföljande ledare och vuxen 250 kr

Sista anmälningsdag: 18 oktober

Arrangörer: Svenska Kyrkans Unga, Skara stifts kyrkosångsförbund, Skara domkyrkoförsamling

Medverkande: Karin Runow, kyrkomusiker, tonsättare och handläggare för kyrkomusik vid kyrkokansliet. Karin Har jobbat det mesta av sitt urkesverksamma liv med barn och gospel i Sollentuna. Hon har skrivit en mängd musik för unga röster och en mängd barnmusikaler. Musikalen ”Ängel utan vingar” ligger till grund för innehållet i dagen och vi får sjunga Karins musik.