Medlemssidorna är Svenska Kyrkans Ungas Internetbaserade medlemssystem.

Den som gillar Svenska Kyrkans Ungas idé och syfte, fyller i sina personuppgifter och väljer en lokalavdelning – och vips så är medlemskapet fixat! Medlemmen kan själv skriva ut sitt medlemskort från Medlemssidorna. Medlemskapet är kostnadsfritt (vissa lokalavdelningar har en verksamhetsavgift), men varje medlem som har ett svenskt personnummer behöver ange det. Detta är en förutsättning för att ingen person ska kunna registreras två gånger, vilket gör att Svenska Kyrkans Unga kan redovisa korrekt medlemsstatistik. Hör av dig till förbundskansliet om du inte har ett svenskt personnummer, så får du hjälp att ordna ditt medlemskap.

På Medlemssidorna kan alla lokalavdelningar presentera sig och sina aktiviteter och lägga in kontaktuppgifter. Medlemmar i Svenska Kyrkans Unga kan anmäla sig till arrangemang. Förutom att vara ett medlemsregister så blir också Medlemssidorna ett skyltfönster för alla som är nyfikna på vad som är på gång i Svenska Kyrkans Unga.

Varje lokalavdelning har en registeransvarig som kan hjälpa dig eller svara på frågor som du har kring Medlemssidorna.

Här kommer manualen till medlemsidorna!
Manual till Medlemssidorna

Frågor?
Kontakta uppsalademokrati@svenskakyrkansunga.se eller ringa distriktsordförande Joel Daniels 018-68 07 53