Nattkampen 2021

RESULTAT FRÅN ÅRETS NATTKAMP HITTAR DU LÄNGS NER PÅ SIDAN!

Lejonet kallar er!

”Herren ska de följa, och han ska ryta som ett Lejon”(Hos 11:10)

Herren ska vi följa och han ska ryta som ett lejon. Döttrar av Eva och söner av Adam, tillsammans vandrar vi för att möta lejonet vid lyktsstolpen i den mörka skogen.Vi skall stå enade mot den vita häxan och det är tillsammans som vårt ljus kan övervinna hennes mörker. Också månen på himlen och lägereldarna vid våra rastplatser lyser upp vår väg så att vi kan följa godhetens och hoppet ljus! Fem nattkampsdistrikt vandrar i natten och kämpar mot ondska och mörker, där också Kristus går vid vår sida och lyser upp vår väg.

Nattkampen är en lagtävling där lag i olika åldrar och kategorier, under natten, går en valfri lång bana där de stöter på ca 7-8 digitala stationer där de genom samarbete ska klara av olika uppgifter. Teman på stationerna kring FRILUFTSLIV, SJUKVÅRD OCH BIBEL finns alltid med. Deltagarna ska vara 13 år eller äldre.

Under hösten 2021 kommer Lunds distrikt att arrangera en digital nattkamp.
Arrangemanget är det största arrangemang vi har och är ett samarbete mellan de 5 sydligaste distrikten.
Nattkampen 2021 kommer att äga rum den 25-26 september via det digitala verktyget Discord.
Arrangemanget, som startar under lördag kväll och slutar till söndag lunch, kommer helt och hållet vara ett digitalt arrangemang.

Här nedanför finns affischen i PDF-format som man kan ladda ner och skriva ut:

Affisch Nattkamp 2021

Resultat Nattkampen 2021