Medlemsförsäkring

Uppdatering kring försäkringsskydd

Om olyckan är framme

Som medlem i Svenska Kyrkans Unga är du försäkrad genom vår kollektiva olycksfallsförsäkring.

Allmänt

Det betyder kort att försäkringen kan gå in och ersätta för kostnader som uppkommer i samband med olycksfall, såsom läkarvård, resor i samband med vård och saker som gått sönder i samband med olyckan. Den gäller för alla som är bosatta och skrivna i Sverige och som deltar vid arrangemang anordnade av Svenska Kyrkans Unga, såväl i lokalavdelningen som distriktet och förbundet, men också vid resor till och från arrangemang.
Observera att försäkringen inte gäller vid stöld eller för borttappade saker. Om detta händer – kolla upp din hemförsäkring istället.

Skadeanmälan

• Anmäl skada online på hemsidan www.erv.se. Skadehändelsen ska anmälas så snart som möjligt, helst inom 6 månader från olyckstillfället.
  • Spara alla läkar-, polis- eller övriga intyg samt kvitton på utlägg.
  • Ange att du är försäkrad genom Svenska Kyrkans Unga i Kyrkans försäkring och att kundnumret är 50025663.

Här hittar du vår folder med försäkringsvillkor

Frågor? Kontakta förbundskansliet på 018-640 640 eller maila oss på unga@svenskakyrkansunga.se.