Rustad

Rustad logga

Rustad

Rustad är vår och stiftets utbildning för unga ideella.

Vi vill rusta unga människor i vårt stift till att vara engagerade ideella i hela kyrkans verksamhet. Ungdomar och unga vuxna har något att bidra med i alltifrån barngrupper till diakoni, internationella frågor och gudstjänster.

Varje år erbjuder vi en kurshelg under domsöndagshelgen med massa olika workshops att välja emellan, du bestämmer själv ditt kursinnehåll genom att vraka och välja mellan dessa workshops baserat på dina intressen och dina uppdrag i församlingen.

Aktuella arrangemang