Organisation

Vad är Svenska Kyrkans Unga?

Svenska Kyrkans Unga är en plats där barn och unga kan träffas och prata om livet. Och prata om tro och tankar. Svenska Kyrkans Unga finns i hela Sverige.

I Svenska Kyrkans Unga kan du vara precis som du är, du behöver inte ändra på ditt sätt att vara.

I Svenska Kyrkans Unga har du kul. I Svenska Kyrkans Unga får du upptäcka nya saker.

Där du bor kan det finnas en lokalavdelning. Där träffas en grupp ungdomar och gör olika saker. Sjunger, spelar innebandy, träffas i kyrkan eller spelar spel.

En medlem i Svenska Kyrkans Unga är mellan 0 och 30 år. 2016 hade Svenska Kyrkans Unga 14 000 medlemmar.

Har du fler frågor om Svenska Kyrkans Unga? Klicka på knappen nedan eller Ring 018-640 640 eller skriv ett mejl till unga@svenskakyrkansunga.se

Kom igång

Hitta din lokalavdelning i Svenska Kyrkans Unga

Svenska Kyrkans Unga är en öppen gemenskap av unga människor som vill upptäcka och dela kristen tro.