Arrangemang

Arrangemang i Svenska Kyrkans Unga

Det pågår mängder av arrangemang i Svenska Kyrkans Unga runt om i landet. Svenska Kyrkans Ungas förbund arrangerar framför allt årsmöten och utbildningshelger för organisationens förtroendevalda. Du kan alltid se distriktens olika arrangemang på deras hemsidor.

Hösten 2024

Träffar för distrikten

Vem ska komma?
Det är upp till distrikten att avgöra vilka som bäst kan representera dem – vare sig det är styrelsemedlemmar, andra engagerade eller representanter från lokalavdelningarna. Vi ser fram emot att se just dig där!

• Måndag 7 oktober, kl. 18-20
    Först ut är en träff där vi dyker ner i Strategi 27 och diskuterar tidplaner, lokalavdelningarnas arbete samt roller och ansvar mellan distrikten och förbundet i ljuset av de nya styrelsekraven. Det här är ett tillfälle du inte vill missa för att förstå de nya riktlinjerna och hur vi kan navigera dem tillsammans.
  • Tisdag 22 oktober, kl. 18-20
    Nästa träff bygger vidare på föregående diskussioner men med nya infallsvinklar. Vi fortsätter att utforska hur vi bäst kan stärka vårt gemensamma arbete och anpassa oss till kommande utmaningar. Engagemang och dialog är nyckelorden för denna kväll!
  • Onsdag 27 november, kl. 18-20
    Den sista träffen blir lite av en wildcard – temat bestäms utifrån vad som är mest aktuellt och angeläget just då. Detta ger oss möjligheten att vara flexibla och verkligen ta itu med det som är viktigast för våra distrikt och lokalavdelningar