Distriktsårsmöte 2023

DÅM 2023 30 år

Distriktsårsmöte

Välkommen på Distriktsårsmöte 15-16 april på Flämslätt

Under helgen kommer vi genomföra årsmötet, fira gudstjänst, äta god mat, fördjupa oss i spännande ämnen och ha roligt tillsammans.

På din lokalavdelnings årsmöte väljs vilka som ska representera just er lokalavdelning på årsmötet. Hur många ombud och ersättare ni får skicka anges i ombudslistan nedan. Ombudslistan uppdateras regelbundet fram till 15 mars.

Det finns ingen åldersgräns på hur gammal en måste vara för att få vara ombud, men du får inte ha fyllt 30.

Handlingar

Nedan finns handlingarna såsom propositioner och verksamhetsberättelse att ladda ner, övriga handlingar tillkommer allt efter som och kommer sedan också mailas ut till alla anmälda ombud 2 veckor innan årsmötet.

Eftersom det är viktigt för oss att även barn ska kunna delta på årsmötet finns även propositionerna i en variant med något färre besvärliga ord och kortare text. De kan också vara bra för dig som har läs- eller inlärningssvårigheter.

Nominera någon till ett uppdrag i distriktet

Vill du nominera någon till ett uppdrag i distriktet? Maila i så fall din nominering till valberedning@skuskarastift.se

Glöm inte att tillfråga den du nominerar först, det går också bra att nominera sig själv.

På DÅM kommer ombuden att välja en distriktsstyrelse inkl en ny vice distriktsordförande samt sakrevisor, lekmannarevisor och ombud till RÅM. Du kan nominera dig själv eller någon annan till ett eller flera uppdrag.

Anmälan

Senaste anmälan var 12 mars, hör av er till stiftskonsulent Lisa Gerenmark ang ev sen anmälan

Alla anmälda ska ha fått ett mail till den e-post som en angett på medlemssidorna, där finns information om helgen som är bra att läsa redan nu. Där finns också länken till DÅM-appen där du hittar all info inför och under helgen. Gå in på sidan med din smartphone och lägg till den på hemskärmen så blir det som en ”app” där du lätt kommer åt all info under årsmötet.

Lisa Gerenmark

lisa.gerenmark@svenskakyrkan.se