Digitala utbildningsdagar 2024

Lördag den 19 oktober – Presidieutbildning
Dagen pågår mellan 10:00-16:00

Under dagen går vi igenom de viktigaste delarna i att vara presidium under ett årsmöte. Vi kommer också att göra lite praktiska övningar.

Utgångspunkten är att vara presidium för ett distrikt men vi jämför också med att vara presidium under Riksårsmötet.

Anmäler dig till presidieutbildning gör du här

Söndag den 20 oktober
Dagen kommer vara uppdelad i två spår.

Spår 1 Valberedningsutbildning
Utbildningen pågår mellan 10:00 och 15:00.

En utbildning som riktar sig till medlemmar som sitter i en valberedning i lokalavdelning eller på distriktet eller varför inte på förbundet. Självklart är man välkommen även om man inte idag sitter i en valberedning.

Spår 2 en dag av inspiration och utbildning
Dagen pågår mellan 09:30 – 15:00

Dagen kommer innehålla:
– Pass med LSU – Landsrådet Sveriges barn- och ungdomsorganisationer
– Ageravolontärerna växer, växer Svenska Kyrkans Unga en föreläsning och workshop tillsammans med Oskar Skäremo
– Inspiration om Kyrkovalet tillsammans med Svenska Kyrkans Ungas egna kyrkovalsgrupp
– Lär dig mer om skogsutredningen
– Prata tro i lokalavdelningen tillsammans med Noa Edwardsson
– Startpaket för lokalavdelningar tillsammans med Clara Olsson

Anmäler dig till valberedningsutbildningen gör du här.

Anmäler dig till en dag av inspiration och utbildning gör du här