Tältläger på Grönebo 2024

”Kungen är död! Tronen är tom!” Budskapet sprids som en löpeld och ekar ända in i skogen. I Mattisborgen nås alla av budskapet och funderingarna börjar direkt. Det finns ju ingen arvinge.  Vem ska ta över tronen? Vad behövs av den som ska styra? Är det kanske till och med någon av dem i skogen som har egenskaperna som behövs för att inta den tomma tronen? Och är det egentligen bäst att det är en person som är kung över alla andra?

VÄLKOMMEN TILL TÄLTLÄGER PÅ GRÖNEBO 7 till 11 augusti 2024

Årets tema på Grönebo, Den tomma tronen, lyfter frågor om vad som kännetecknar ett bra samhälle, vilka dygder som är viktiga för ett gott liv och varför det faktiskt är himla bra med demokrati.

Grönebo är ett friluftsläger för alla där varje församling/lokalavdelning bygger upp sin by med hjälp av slanor, tält, presenningar och en massa surrgarn. Har ni inte tidigare erfarenhet av friluftsläger kan ni ändå hänga på, vi hjälps åt! Vi firar mässor och har bibelstudium. Under lägret får vi utforska vår egen tro och oss själva. Vi får möjlighet att lära känna nya vänner. Under lägret har vi bl.a. aktivitetspass, går på spår och har lägerbål. Vi badar i sjön och delar många skratt med varandra.

Anmälan: På medlemssidorna – Anmälan till Grönebo

Kostnad: 500 kronor för alla födda 2014 och tidigare.

Är ni intresserade eller har frågor kontakta lägerchef Lovisa Pihl
E-post: lovisa.pihl@svenskakyrkan.se

Hoppas vi ses i augusti!