Distriktsstyrelsen

Distriktsstyrelsen består av en ordförande samt 12 ledamöter, där en av dessa är vice ordförande.

Distriktsstyrelsen väljs av årsmötet och har till uppgift att genomföra de beslut som årsmötet har fattat. Distriktsstyrelsen har möten ungefär en gång i månaden. Exempel på saker som distriktsstyrelsen gör är att tillsätta arbetsgrupper till olika arrangemang, hålla kontakten med stiftet, fundera över kommunikation eller arbeta med andra frågor.

Vill ni peppa en ungdomsgrupp att bli medlemmar i Svenska Kyrkans Unga? Vill ni veta mer om hur ni startar en lokalavdelning? Vill ni ha tips på hur ni kan peppa barn och ungdomar i er församling? Hör jättegärna av er till oss så hjälper vi er så gott vi kan!

Jonathan

Jonathan Bergstrand