Dokument

Dokument och blanketter

Här hittar du länkar till alla våra dokument och blanketter.

Stadgar

Stadgar är organisationens regler. I stadgarna står det bland annat hur årsmötet ska gå till, vilka som har rösträtt i organisationen och vad som krävs för att en lokalavdelning ska bli godkänd.  Dessa stadgar gäller för distriktsorganisationen, men många delar är samma som i förbundets stadgar.

Stadgar efter DÅM2021

Policy

I policydokumentet har vi samlat hur Svenska Kyrkans Unga i Linköpings stift tänker i vissa frågor.  Policydokumenten finns till för säkerhetsställa att Svenska Kyrkans Ungas syfte finns med i allt vi gör. Det är ett hjälpmedel i beslut gällande bland annat resor, inköp och kommunikation.

Drogpolicy

Rese- och utgiftspolicy

Miljö- och Etikpolicy

Kommunikationspolicy

Bön- och Gudstjänstpolicy

Årsmötesprotokoll

Klicka här nedan för att se våra årsmötesprotokoll.

Årsmötesprotokoll

Lokalavdelningspotten

Svenska Kyrkans Unga i Linköpings distrikt har sedan flera år haft en avsatt summa i sin budget, den så kallade ”Lokalavdelningspotten.” Syftet med denna pott är att ge medlemmarna i distriktet möjligheten att söka pengar ur den så att de själva kan anordna arrangemang över lokalavdelningsgränsen. I dokumentet hittar du information om hur ni söker pengar ur potten.

LA-potten

Medlemsblankett

Den som har möjlighet att förnya medlemskapet för andra i lokalavdelningen måste få en underskriven blankett från den som vill förnya sitt medlemskap. Här nedan finns medlemsblanketten.

Medlemsblankett 2022

Manual för medlemssidorna