6-10 augusti 2023

Tältläger på Grönebo

Generationsöverskridande tältläger på Grönebo

Sommaren 2023 planerar Svenska Kyrkans Unga i Linköpings stift  för traditionsenligt tältläger på Grönebo lägerplats utanför Kisa.

Temat för årets läger är OLYMPIAD.

Grönebo är ett friluftsläger där varje lokalavdelning/församling bygger upp sin by med hjälp av slanor, tält, presenningar och massor av surrgarn. Har ni inte tidigare erfarenhet av friluftsläger kan ni ändå hänga på!

Vi bygger lägret tillsammans!

Vi firar mässor och har bibelstudium. Under lägret får vi utforska vår egen tro och oss själva.

Vi får möjlighet att lära känna nya vänner. Under lägret har vi bl.a.. aktivitetspass, ett spår och lägerbål.

Vi badar i sjön och delar många skratt med varandra!

Vad behöver vi ta med oss: Du som är sugen på att åka på Grönebo 2023

Tid: 6-10 augusti 2023

Arrangör: Svenska Kyrkans Unga i Linköpings stift och medverkande församlingar

Plats: Grönebo lägerplats utanför Kisa

Åldrar: Alla är välkomna- ett generationsöverskridande läger!

Kostnad:500 kronor för de som är födda 2013 eller tidigare. (Ingen avgift för barn under 10 år)

Lägerplaneringsgrupp:  gronebotaltlager@gmail.com

Anmälan: senast 20 juni på Svenska Kyrkans Ungas medlemssidor  Du behöver vara medlem och inloggad för att anmäla dig . Vill du anmäla en grupp ta kontakt med registeransvarig i lokalavdelningen.