Förnya medlemskapet

Nytt år – nytt medlemskap

Från den 1 januari går det att förnya medlemskapet för 2024 i Svenska Kyrkans Unga. Enklaste sättet att förnya ditt medlemskap är via Medlemssidorna.

Så här förnyar du medlemskapet

• Gå in på Medlemssidorna.
  • Fyll i ditt medlemsnummer/personnummer och ditt lösenord längst upp till höger på sidan.
  • När du loggat in möts du av frågan om du vill förnya ditt medlemskap. Vill du byta lokalavdelning gör du det i listan, innan du klickar på ”förnya”.

Om du har glömt ditt lösenord kan du beställa ett nytt.

• Klicka på ”Glömt lösenordet?” längst upp till höger på sidan.
  • Fyll i ditt medlemsnummer/personnummer och din e-postadress på den sidan du kommer till.

En förutsättning för att du ska kunna beställa ett nytt lösenord är att du har din e-postadress registrerad på Medlemssidorna.

Om du inte har det, eller behöver ändra din e-postadress kan du skicka ett mejl till svar@svenskakyrkansunga.se.

I mejlet anger du ditt medlemsnummer och den e-postadress du vill registrera. Du får ett mejl när din e-postadress är registrerad.

Mejl och SMS

I januari skickas ett mejl till de som har angett sin e-postadress på Medlemssidorna, med en påminnelse om att förnya medlemskapet. Det skickas också SMS till dem som har angett sitt mobilnummer på Medlemssidorna . Genom att följa länken i SMS:et kan medlemmen förnya sitt medlemskap för 2024. (Om två personer har angett samma mobilnummer kommer det att skickas två SMS till det mobilnumret. Varje SMS inleds med ”Hej namn!”, på det sättet ser den som har fått SMS:en skillnad på dem. Det är viktigt att den som vill förnya sitt medlemskap använder sitt SMS eftersom länken är personlig).

Medlemsblankett

Om du vill få hjälp med att förnya medlemskapet kan du fylla i en medlemsblankett. Skriv under blanketten och lämna den till den registeransvarige i lokalavdelningen eller skicka den till förbundskansliet.

Du hittar medlemsblanketten under Blanketter och dokument.

Förnyelselista

En ledare eller den som är registeransvarig i lokalavdelningen kan be dig skriva på en förnyelselista. Då skriver du din namnteckning på en rad efter ditt namn på listan. (Där finns dock inte möjlighet att fylla i några uppgifter, så om din adress, e-postadress eller ditt telefonnummer har ändrats fyller du istället i en medlemsblankett). Sedan förnyar den registeransvarige ditt medlemskap.

Talong

Det går också bra att använda talongen i det brev som skickas till de medlemmar som inte har förnyat sig själva på Medlemssidorna eller via SMS. Lämna talongen till den som är registeransvarig i lokalavdelningen eller skicka den till förbundskansliet.

Klart du ska fortsätta att vara medlem!

• Medlemskapet är gratis.
  • Du är med i en gemenskap där du lär känna andra medlemmar.
  • Du får vara med och påverka.
  • Du får medlemsbrevet Delande.
  • Det blir billigare att åka på en del läger.
  • Du är försäkrad när du deltar i Svenska Kyrkans Ungas verksamhet.
  • Flyttat? Du kan fortsätta att vara medlem där du varit med tidigare eller leta upp en ny lokalavdelning – du kan vara medlem var som helst i landet. lokalavdelningskartan hittar du alla Svenska Kyrkans Ungas lokalavdelningar.
  • Du kan vara medlem oavsett om du deltar i verksamhet eller inte.

Byta lokalavdelning
Du kan själv byta lokalavdelning när du förnyar ditt medlemskap på Medlemssidorna. Om du redan har förnyat dig och vill byta lokalavdelning under året kontaktar du medlemshandläggare Dan Westerberg, se nedan. Ange ditt medlemsnummer och vilken lokalavdelning du vill vara med i.

Frågor?

Kontakta medlemshandläggare Dan Westerberg på dan.westerberg@svenskakyrkansunga.se eller på 018 – 640 649