Efter årsskiftet går medlemsrapporteringskampanjen in i steg två! Det är nu varje lokalavdelning ska skriva in verksamhetsberättelsen på Medlemssidorna, om vad lokalavdelningen gjorde förra året. För att bli en aktiv lokalavdelning måste det finnas en verksamhetsberättelse på Medlemssidorna senast den 15 mars.

Verksamhetsberättelser kan se olika ut. Här är två olika förslag på hur en verksamhetsberättelse kan se ut.

En enkel verksamhetsberättelse:

Vi i Svenska Kyrkans Unga X församling har under året haft träffar med grupperna en gång i veckan för att fundera på livet, kamratskap, Gud, kärlek, vad som händer i världen och Sverige, liv och död. Vi har även lekt, skapat, bakat, spelat sällskapsspel, varit på utflykt, varit på läger och fikat en hel del.

En avancerad verksamhetsberättelse:

Vi i Svenska Kyrkans Unga X församling har under vårterminen och höstterminen haft X antal fasta grupper per vecka. Vi har alltid ett läger under påsk och ett till två läger under hösten. Under loven ordnar vi diverse utflykter och aktivitetsdagar. Ungdomsgruppen och konfirmandgrupper ordnar en egen gudstjänst varje termin. Vi har en heldags aktivitet utomhus en gång per termin med samarbetsövningar, lekar, klurigheter och matlagning. Detta arbete kommer vi att fortsätta med.

Frågor?

Hör av dig till Maria Ekstedt på förbundskansliet, maria.ekstedt@svenskakyrkansunga.se