De Ungas Kyrkomöte

duk

De Ungas Kyrkomöte, DUK, är ett sätt att berätta för Svenska kyrkans högsta beslutande organ, kyrkomötet, vad barn och unga tycker om några av de frågor som kyrkomötet ska besluta om. Under två intensiva dagar, den 30 september-1 oktober, kommer vi att diskutera flera av kyrkomötets motioner för att sedan tillsammans formulera ett svar till varje motion.

Forum

De Ungas Kyrkomöte pågår från lördag till söndag och under måndagen den 2 oktober träffar DUK-deltagarna representanter från kyrkomötet i ett forum för att tillsammans diskutera motionssvaren som DUK har arbetat med under helgen. Forumet är en del av De Ungas Kyrkomöte och vi hoppas att alla har möjlighet att stanna kvar på måndagen, men det är inte ett krav för att delta på DUK.

Att åka som ombud

Varje distrikt får skicka 5 ombud, dessa väljs av distriktsstyrelsen. Är du intresserad? Maila ds@skuskarastift.se

Distriktet står för dina kostnader och behöver du ett intyg till skolan för att delta i forumet så ordnar vi det!

Mer information om årets DUK finns på förbundets hemsida