För lokalavdelningen

Varför ska vi ha en lokalavdelning i Svenska Kyrkans Unga?

Hur gör man för att starta en lokalavdelning? Läs mer och bli en del av Skara distrikt!

Vad innebär det att vara en lokalavdelning? Vad måste en göra och vad bestämmer en själv över och hur?

Vad behöver en tänka på när det är dags för årsmöte och vem är ansvarig för vad?

Vad behöver göras efter årsmötet och vem ansvarar för det?

Ska vi ha styrelse eller medlemsmöten? Vad är skillnaden och vem bestämmer?

Vad innebär det att medlemsrapportera, när ska det göras och hur gör man? Allt du behöver veta finns att läsa här.