Ageravolontär

Ungivärldsvida

Välkommen att söka till Act Svenska kyrkans utbytesprogram för unga vuxna 18–30 år. Du får dela vardagslivet, och engagera dig i kyrkan och samhället under tre månader i Filippinerna eller Tanzania. Sista ansökningsdag för utbytesprogrammet 2024 är 15 mars.

Som utbytesdeltagare får du ta del av kyrkans verksamhet på plats, träffa andra unga vuxna och tillsammans reflektera över vad det kan innebära att vara en del av en världsvid kyrka och vad vi kan lära av varandra. Du kommer också få möjlighet att lära dig mer om internationellt utvecklingssamarbete och opinionsbildning kring globala rättvisefrågor samt enskilda biståndsprojekt som stöds av Act Svenska kyrkan.

Du som söker till utbytet ska…
• vara mellan 18 och 30 år
• behärska engelska
• vara eller ha varit aktiv i Svenska kyrkan