Utflyktsdagen

utflyktsdag

Välkommen till Utflyktsdagen ”låt barnen komma till mig” en dag för små och stora på Flämslätt, söndagen den 1 sep!

Äntligen samlas vi igen till en härlig dag för hela familjen på vår fantastiska stiftsgård Flämslätt!

Utflyktsdagen har ett särskilt fokus på våra yngsta medlemmar 0-6 år men det kommer finnas gott om aktiviteter även för de äldre barnen.

Några höjdpunkter under dagen blir föreställningen ÖVERRASKNINGEN med Barret och Bäret som ger oss nya insikter om vad det innebär att samarbeta, hoppborgar, pyssel för stora och små, cirkusskola och så firar vi gudstjänst såklart.

Dagen börjar kl 10.00 och avslutas runt 15.00, det är gratis att delta men vi vill gärna veta hur många som kommer så anmäl er på länken som snart dyker upp här. Där kan en också boka sin plats på föreställningen Överraskningen (som går vid två tillfällen under dagen)

Mat ordnar en själv, antingen ringer ni till Flämslätt och bokar som dagen till ära har en barnvänlig meny eller så tar ni med er egen mat. Vi kommer ha flera eldfat igång vid lunchtid där ni t.ex kan grilla.

Så, boka en buss och planera för en församlingsutflykt eller ta med er mor- och farföräldrar på en mysig söndagstrip, alla är välkomna!