Höstrusket

HÖSTRUSKET

Varmt välkommen till ett sprudlande och sprakande höstrusk in i höstens glada färger!

Nu nästa helg bjuder Svenska Kyrkans Unga i Skara stift in till några goda dagars uteliv. Under ett par dagar får vi tillsammans upptäcka skapelsen och Gud. Bo ute, njuta av andaktsliv, mat, samtal, elden & sången!

Program

Höstrusket äger i år rum på Flarken, med självhushållning som tema. I klartext är målet att fylla jordkällaren på Flarken med äppelmos, sylt och saft inför kommande läger, och kanske kalasa på en och annan nybakt plommonkaka i septembersolen. Det blir skogsvandringar med jakt på skogens guld, lingon och blåbär som vi förädlar.

På fredagskvällen träffas vi ute på Flarken, slår upp vårt gemensamma läger, lagar middag tillsammans, går igenom förutsättningarna för helgen och har en kvällsandakt.

Resterande del av helgen ägnar vi åt bär-och fruktjakt från naturen, i skogen och på Flarken. Vi får sedan tillsammans förädla, förvandla och på så vis förvalta Guds gåvor till mat och godsaker att fylla kåsor med och ställa på våra bord!

Helgen fortskrider sedan i den andan tills vi på söndagen bryter upp och åker hemåt igen.

Vill du hänga på hela helgen eller bara någon av dagarna meddelar du det i din anmälan.

Tid: 22-24 September

Ankomst: kl.17.30-18.00 fredag

Avslut: Runt lunch på söndagen

Ålder: Från årskurs 8 och uppåt.

Pris: 0 kr för medlem i SKU Skara stift* , 150 kr icke medlem eller medlem i annat stift

*På grund av årsmötesbeslut subventioneras avgiften för medlemmar i SKU Skara stift med 100 kr och deltagandet blir därför gratis.

Anmälan: Senast onsdag 20 september via anmälningslänk på hemsidan

Mat, gemensam lägerutrustning, vindskydd m.m.

inkluderas i priset. Du tar med din personliga utrustning.

Ytterligare information skickas ut efter anmälningstidens utgång.

Välkommen hälsar planeringsgruppen!

Kontakt ansvarig: