Jobba hos oss

Lediga tjänster

Vi söker ny Kanslichef.  Läs mer och ansök via Signera.

Vi är en demokratisk barn- och ungdomsorganisation med ca 11 000 medlemmar fördelat på omkring 200 aktiva lokalavdelningar i 13 distrikt, över hela landet. Vi är en demokratisk rörelse av barn och unga, som arbetar för att bevaka barn och ungdomars intressen i Svenska kyrkan. Läs gärna mer om oss på Svenskakyrkansunga.se.

Nu söker vi en trygg och lyhörd kanslichef som vill driva och stödja förbundskansliets fortsatta utveckling och säkerställa en välfungerande organisation som tillvaratar barns och ungas engagemang. Är det dig vi söker?

Arbetsuppgifter och ansvarsområden:
Som kanslichef leder du det operativa arbetet på kansliet och säkerställer en effektiv kansliorganisation som arbetar med hög kvalitet, effektivitet och relevans. Kanslichefen har det övergripande ansvaret för personal, budget och resultat och tillsammans arbetar ni för att Svenska Kyrkans Ungas övergripande verksamhetsmål och strategier uppnås. Du leder vårt förbundskansli med fyra medarbetare som arbetar med kommunikation, medlemsfrågor, arrangemang- och utbildning samt globala påverkansfrågor.

Kansliet utgör kugghjulet i organisationen. Kansliet arbetar för att stötta distrikten och lokalavdelningarna i sitt arbete. I detta arbete krävs att vi utmanar processer och arbetssätt för att säkerställa att vi ligger i framkant och arbetar effektivt – där ser vi fram emot din bidragande kraft! Som kanslichef förväntas du vidare att upprätta och underhålla goda relationer med lokalavdelningar, distrikt och representera organisationen, framförallt i kontakten med Svenska kyrkan.

Du rapporterar till heltidsarvoderad förbundsordförande och arbetet genomförs i nära dialog med förbundsstyrelse, medarbetare och våra engagerade medlemmar och förtroendevalda. Kanslichefen och förbundsstyrelsen arbetar tillsammans fram förslag på hur verksamheten kan utvecklas och arbetar aktivt mot vår vision och uppsatta mål. I rollen som kanslichef utgör du länken mellan förbundsstyrelsen och kansliorganisationen samt ansvarar för informationsflöden däremellan.

Ansökan:
I denna rekrytering samarbetar vi med Signera Rekrytering. Du visar ditt intresse via signerarekrytering.se där du bifogar CV och ett motivationsbrev om varför du ska bli Svenska Kyrkans Ungas nya kanslichef. Vi tar helst emot din ansökan så snart som möjligt, men allra senast den 25 september. Eventuella frågor besvaras gärna av Signeras konsulter Hanna Palmsten, tel. 076-301 95 57 eller Marina Sjölin, tel.070-744 70 60.