Distriktsårsmöte (DÅM)

Välkommen till Distriktsårsmöte 15–17 november

Distriktsårsmötet (DÅM) är Distriktets högsta beslutande organ och har i uppgift att fastställa en verksamhetsplan och budget för 2025 för Svenska Kyrkans Unga i Härnösands stift. På Distriktsårsmötet tittar vi även på verksamhetsberättelsen och bokslut.

Till Distriktsårsmötet skriver Distriktsstyrelsen propositioner (förslag), alla medlemmar och lokalavdelningar kan skriva motioner (det är också förslag).

Motioner som skickas in ska:

• Skrivas under med namnteckning av motionären eller motionärerna
  • Skickas in via post till distriktskansliet (adress finns längst ner på denna sida) eller via mejl som en bifogad skannad fil till anders.nordlinder@svenskakyrkan.se  senast den 20 oktober.

Distriktsårsmötets förhandlingar börjar med en årsmötesskola.

Mer information om hur årsmötet kommer att gå till skickas till dig på din mejladress (se till att du uppdaterar dina uppgifter på Medlemssidorna) samt läggas upp här på hemsidan.

Förutsättningarna för i år:

Plats:                       Församlingshemmet, Örnsköldsvik
Boende:                   Golvlogi
Pris:                         Ombud gratis, övriga 500 kr
Representation:    Varje lokalavdelning får skicka minst två ombud och lika många ersättare. Åker man som ombud och ersättare måste man ha förnyat sitt medlemskap för 2023. Antal ombud är relaterat till antal medlemmar i lokalavdelningen föregående år, enligt stadgarna. Hur många ombud just NI får skicka framgår i listan som finns i Information till ombud och lokalavdelningar

OBS! Antalet platser är begränsade! Ombud och ersättare har förtur, i mån av plats erbjuds också observatörer att delta.

Handlingar