Fördjupningslägret Älskad

Att känna att man har en kristen identitet, kan vara klurigt, svårt, skönt, grymt, wow!, skämmigt, osäkert och mer eller mindre självklart.

Du som är 15 år och uppåt är välkommen ihop med din grupp och din vuxna ledare, till en helg där kärlek och respekt är i fokus!

Fördjupningslägret ÄLSKAD 2024

När? 4-6 oktober

Var? Härnösand

Tema: Pay It Forward

Kostnad: 600 kr för medlem i Svenska Kyrkans Unga, 1 200 kr för icke medlem.

Utifrån temat kommer vi tillsammans att prata om och fundera kring olika frågor:

-Vad gör du för din nästa?

-Vad gör vi för samhället och miljön?

-Hur kan vi påverka andra till att göra bra saker?

På årets ÄLSKAD-läger får vi inspiration, tid till diskussion och reflektion, gudstjänster, nya bekantskaper och många skratt!

Under helgen få vi träffa Aron Anderson. Aron delar med sig av sin livshistoria, och de äventyr han tagit sig an illustrerar på ett kraftfullt sätt hans budskap om att ingenting är omöjligt.

Mer info om Aron

Vi får också besök av Spilloteket. De kommer att hålla en kreativ workshop med oss där sorg, oro, skratt och förundran kring planeten och klimatkrisens påverkan får rymmas.

Mer info om Spilloteket

BOENDE: Golvlogi i församlingsgården

Begränsat antal platser.
Först till kvarn gäller!

Anmälan görs via länken nedan av den anställde/vuxne som följer med gruppen.

Anmälan till ÄLSKAD

Minst en vuxen (anställd) per anmäld grupp följer med och deltar på fördjupningslägret.

Sista anmälningsdag är 16 september.