Kristen vegetarisk kokbok

Under sommaren år 2012 var Svenska Kyrkans Unga på festivalturné för att uppmuntra människor att vara med och utrota hungern i världen genom att äta mindre kött. Det kopplar vi ihop med en kristen tro som handlar om att vi behöver dela med oss av de resurser som finns på jorden, värna skapelsen och tillåta även djuren att få känna Guds kärlek.
Utifrån recepten som samlades in under turnén skapades kokboken Kristen vegetarisk kokbok!

Kokboken är ett samarbete mellan Svenska Kyrkans Ungas globala arbetsgrupp och Vildåsnankristen vegetarisk förening. Som organisationer har vi olika ingångar till frågan om mat och kristen livsstil men en gemensam nämnare: den mat vi äter påverkar andra. Som människor har vi makt att göra olika val som påverkar omvärlden.

2013 lanserade kokboken och gick under några år att beställa hem via vår webbutik. Nu kan du åter igen ta del av alla goda recept genom att ladda hem kokboken – helt gratis!

Kristen vegetarisk kokbok – PDF för nedladdning

Sen dess har ytterligare en kokbok släppts, den kan du hitta i vår webbutik.