Rekrytera nya medlemmar

Är alla i din församling medlemmar?

Ibland får vi i Svenska Kyrkans Unga höra att vi är Svenska kyrkans framtid. Det är vi inte alls! Vi är Svenska kyrkans nutid. Vi är aktiva i Svenska kyrkan, här och nu! Vi vill bli sedda och lyssnade på, nu! Var och en i Svenska Kyrkans Unga är viktig, som en pusselbit i ett pussel. Alla kan komma med sin bit och kolla var den passar. Men om det saknas en bit blir inte pusslet helt. Därför är du viktig, här och nu!

Rekrytera medlemmar
Hur kan ni bli fler? De nya som kommer till era träffar ska självklart bli medlemmar! Fråga också om alla i din grupp är medlemmar idag. Om de inte är medlemmar kan du visa hur de blir det på en gruppträff.

Här är ett brev att dela ut till föräldrar till barnen i församlingens verksamhet:
Brev till föräldrar om medlemskap

Här kommer tio tips på hur ni kan motivera andra till att bli medlemmar att komma

1. Du får ta del av en stor gemenskap

2. Du får även vara del av en demokratisk organisation där vi unga kan påverka

3. Du får åka billigare på läger

4. Du kommer att få lära känna nya människor

5. Vi kommer att ha riktigt roligt tillsammans

6. Du kommer att få möjlighet att prata om tro med andra

7. Det är gratis att vara med

8. Du kan dela dina intressen med andra

9. Du är viktigt precis så som du är

10. För att vi har en öppen gemenskap

I Webshopen finns material som kan vara till hjälp när ni ska rekrytera. En del är gratis!

FRÅGOR?
Kontakta uppsalademokrati@svenskakyrkansunga.se