Distriktsstyrelsen

Distriktsstyrelsen väljs på distriktsårsmötet och ansvarar för att leda organisationen mellan årsmötena. Till sin hjälp behöver de medlemmar som vill vara med i olika planeringsgrupper och projekt av kortare och längre slag. Här hittar du mer information om de uppdrag som är lediga just nu!

Distriktsstyrelsen har möte ungefär en gång i månaden under terminerna, med start på fredag kväll och avslut på söndag eftermiddag. Mötena är i olika församlingshem och kyrkor runt om i stiftet. Hör av er om din församling vill vara värd för styrelsen en helg.

Förutom styrelsemöten finns ledamöterna med i olika planeringsgrupper och arbetsgrupper. Distriktsstyrelsen besöker också gärna lokalavdelningar och församlingar.

Vill ni peppa en ungdomsgrupp att bli medlemmar i Svenska Kyrkans Unga? Vill ni som kyrkoråd, annan förtroendevald eller anställd veta mer om Svenska Kyrkans Unga? Vill ni kanske starta en lokalavdelning och peppa igång barn och unga i er församling? Distriktsstyrelsen kommer väldigt gärna till just din lokalavdelning/församling och träffar er!

Distriktsstyrelsen 2022-2023

01_Joel