Distriktsårsmöte

Information gällande Distriktsårsmötet 2024
Till distriktsårsmötet bjuds alla aktiva lokalavdelningar i Uppsala stift in. Detta år är Distriktsårsmötet den 26-28 april 2024 i Märsta. På distriktsårsmötet beslutas det om budget och verksamhet för de kommande två åren, samt val av distriktsstyrelse samt ombud till Riksårsmötet och De Ungas Kyrkomötet. Distriktsårsmötet är ombudens chans att påverka vad lokalavdelningarna vill att distriktet ska satsa på.

Kallelse till Distriktsårsmöte 2024

Du kan välja att engagera dig genom att vara ledamot i distriktsstyrelsen eller att representera Svenska Kyrkans Unga i Uppsala stift på olika mötesplatser.
Här finns mer information om uppdragen som tillsätts på DÅM.

Ta chansen och skriv motioner om det är något du vill att distriktet ska göra annorlunda eller om du har något du vill att ska göras. Motioner lämnas till distriktsstyrelsen senast fredagen 15 mars 2024 till uppsaladistrikt@svenskakyrkansunga.se

Nomineringsstoppet är den 15 Mars

Handlingar till distriktsårsmötet
Mer info kommer senare!

Anmälan görs via medlemssidorna, klicka här för att komma till anmälan.
Sista anmälningsdag är den 26 mars.

Gör din röst hörd och påverka Svenska Kyrkans Unga i Uppsala stift!

Frågor?
Kontakta uppsaladistrikt@svenskakyrkansunga.se