Vägen, sanningen och livet

Vägen, Sanningen och livet är ett läger som vänder sig till dig som är 16+.

Under en helg i juni kommer vi att vandra tillsammans. Under vandringens gång kommer vi diskutera tro, liv och miljö-frågor, och göra massor med annat roligt som hör läger till.

Helgen den 28-30 juni kommer vi att vandra Finnskogsleden utanför Bollnäs tillsammans. Leden är totalt 3 mil lång. För att kunna delta behöver du ha någon erfarenhet i att gå långa sträckor med packning, då du kommer bära dina egna saker + lite av den gemensamma maten. Lägret kommer ha störst fokus på att ta oss framåt och ha olika former av samtal under tiden, det går att likna med en pilgrimsvandring.

HUR LÄGERET KAN VARA

Dag 1: Lägret kommer börja med att vi ses på tågstationen i Bollnäs för att sedan tillsammans ta oss till startplatsen. När vi har kommit till Finnskogsledens början kommer den första delen av vandringen, vi ska ta oss till kvällens sovplats. Väl framme kommer deltagarna att delas upp i grupper för att laga middag och fixa sovplatserna. Efter middagen kommer det vara gemensam aktivitet men även möjlighet att dra sig tillbaka och vila.

Dag 2: Dagen börjar med gemensam frukost innan det är dags att packa ihop lägerplatsen för att börja vandringen. Under tiden vi går kommer det vara olika saker som sker, dels samtal men även stunder av tystnad och egna tankar. Vi kommer ta en lägre paus för lunch men under vandringen kommer det ske korta pauser där möjlighet finns att äta en lättare fika. Dagen slutar vid den nya sovplatsen och det är dags att gemensamt fixa middag och sovplatser. Efter middagen kommer det finnas olika saker att göra.

Dag 3: Lägrets sista dag börjar med gemensam frukost och även gemensam andakt innan det är dags att ta packningen och ta sig den sista biten till bussarna. Lägret avslutas med en gemensam lunch i Bollnäs innan alla åker hem.

Klicka här för ramschema och packlista

Kostnad för lägret: 800 kr (är du medlem så kostar det 600 kr). I det ingår 2 middagar, 2 luncher och 2 frukostar.

Ramschema: Start 28 juni kl 15:00 på Bollnäs station. Slutar 30 juni prelltid kl. 13:00.

Anmälan: Görs via Medlemssidorna från den 27 mars.