Årsmöte i lokalavdelning

Årsmöte i lokalavdelningen

Alla lokalavdelningar i Svenska Kyrkans Unga ska varje år ha ett årsmöte. För de lokalavdelningar som har normalstadgarna så ska det vara senast den sista februari. Alla medlemmar i lokalavdelningen har rösträtt på mötet och ska minst en månad före mötet få en kallelse där det framgår var och när årsmötet är.

Demokratigruppen har tagit fram information och mallar som förhoppningsvis kan ge tips och hjälp inför planering, genomförande och uppföljning av lokalavdelningsårsmötet.

Har du frågor om årsmöte i lokalavdelningen? Hör av dig till förbundsordförande Clara Olsson på clara.olsson@svenskakyrkansunga.se

1. Att kalla till årsmöte

Skärmavbild 2021-04-07 kl. 18.07.38

2. Mall till kallelse (Word)

4a. Mall till LA som vill byta namn (Word)

4b. Mall till LA som vill bli vilande (Word)

4c. Mall till vilande LA som vill nystarta (Word)

5. Att skriva en motion

7. Egen ekonomi eller inte

8. Tips på övningar

9. Mall till protokoll (Word)

10. Att göra efter årsmötet

Sammanställt dokument

Vill ni ha en snygg logga till lokalavdelningens årsmöte? Se Grafisk profil för årsmöten.