Utbildning i social hållbarhet

IC Sverige håller i en utbildning som handlar om social hållbarhet. Du får även en meriterande utbildning med certifiering från forskarna som vid Umeå och Cambridge University.

Utbildningen är för dig som är 18 – 25 år och knyter an till tex. tillhörighet, hälsa och makt i det verkliga livet. Inte bara kan den få dig att få bättre social hållbarhet, men kan också göra dig mer konkurrenskraftig på arbetsmarknaden genom det meriterande certifikatet.

Tidigare deltagare anser att de fått bättre förståelse om sina egna och andras tankar men även känslor och beteenden i olika situationer som berör skillnader och motsättningar.

Sista anmälan är den 22 februari 2022

Anmälan kan göras här