30-årsjubiluem

30år

30-årsjubiluem

Svenska Kyrkans Unga fyller 30 år och det vill vi fira tillsammans med er!
Den 9 sep bjuder vi in till jubileumsfest i och runt Skara domkyrka!
Dagen startar kl 10.00 och sista programpunkten börjar kl 17.00  Däremellan blir det Jubileumsmässa kl 12.00 som leds av biskop Åke och massa andra roliga aktiviteter som hoppborg, pyssel, täljning, trolleri och tårtkalas såklart!
Flera aktiviteter erbjuds under hela dagen medans andra är vid vissa tidpunkter, dessa ser du i programmet nedan.
En annan höjdpunkt är den utställning om Svenska Kyrkans Unga som vi sätter upp i domkyrkan med start den 9 sep och som sedan kommer finnas kvar september månad ut för den som vill besöka den.
Mat ordnar var och en själva under dagen, det kommer finnas möjlighet att äta sin medhavda matsäck vid Nikolaigården och mellan 13-14 är det paus i programmet.
För att delta i firandet behöver du inte göra något annat än att dyka upp, om du har specialkost och vill ha tårta eller om er församling tänkt komma med en hel busslast så får ni väldigt gärna anmäla er.

Övernattning i domkyrkan

För dig som är 15+ är det också möjligt att delta i en övernattning i domkyrkan natten till söndagen. Övernattningen börjar med en gemensam måltid runt 18.00 och avslutas med frukost kl 9.00, den som vill får gärna stanna kvar på mässan som börjar kl 11.00 i domkyrkan.
Vill du delta i övernattningen behöver anmäla dig och det är finns max 30 platser så först till kvarn.

VAD HAR DU I DINA GÖMMOR?

Vi letar just nu efter foton, gamla lägertröjor, handlingar mm till den utställning vi vill göra under 30-årsjubileumet.

Sitter du på något som kan vara intressant? Hör av dig till oss!

Tipsa gärna också om du känner till någon rolig lägersång som skrivits, en tokig motion som gick igenom på dåm eller något annat som kan vara roligt/intressant att gräva fram.

maila ds@skuskarastift.se