Äventyrsdagen

ÄVENTYRSDAGEN

Välkomna lördagen den 7 oktober till en äventyrsdag på Flarken, Svenska Kyrkans Ungas lägergård på Spårön, nordväst om Lidköping.

Dagen börjar klockan 10.00 med gemensam andakt på Flarken. Efter andakten väntar en vandring i skogen vid Flarken och väl i mål gemensamma lekar och aktiviteter på Flarken. Vi beräknar att dagen avslutas vid 15:00.

Vi kommer att vara utomhus, så oömma kläder efter väder rekommenderas. Under vandringen kommer det att vara stationer med uppgifter som gruppen ska lösa tillsammans! Nivåanpassat för minior-respektive junior.

Varje grupp kommer att bjudas på fika i början av dagen men matsäck och lunch för dagen medtages av respektive grupp/deltagare. På Flarken kommer det att finnas brinnande eldar att tillaga sin medhavda lunch över om man så önskar.

Kostnad: 50 kr/deltagare varav 30 kr oavkortat går till Svenska Kyrkans Ungas insamlingsmål. För medlemmar i SKU Skara stift är deltagandet gratis.

Senast 25 september vill vi ha er anmälan.

Efter anmälan skickas en bekräftelse, med ytterligare information och vägbeskrivning.

Vi tror att grupperna som går vandringen består av ungefär 4-7 barn. Välkomna!

Vid frågor kontakta stiftskonsulent Anders Blom,

anders.blom@svenskakyrkan.se, 0511-262 30