Flarkenläger

skapelsetid2

Skapelsetid

27 juni-2 juli är det äntligen dags för vårt stora friluftsläger igen, denna gång på vår egen friluftsgård Flarken på Spårön vid Kållands skärgård. Temat kommer vara skapelsetid.

När är det Skapelsetid?

Var det en gång för länge sedan, när allt blev till – eller pågår skapelsetiden just nu? I Bibeln står det att Gud skapade himmel och jord. Vad skulle det innebära för oss människor om vi vore Guds medskapare?

I den tid vi lever i nu är det viktigt att kunna se möjligheter till nyskapande. Vi behöver vända vårt fokus till Skapelsen och vår relation till den. Den är vår vän som vi är helt beroende av för vår överlevnad.

Till vem vänder sig lägret?

– Till dig som är född 2013 eller tidigare

– Till dig som är van eller ovan , nybörjare eller erfaren

Vad kostar det?

550 kr för alla som är medlemmar i Svenska Kyrkans Unga i Skara stift

650 kr för de som är medlemmar i Svenska Kyrkans Unga i annat stift

780 kr för icke medlemmar

Vad gör vi på lägret?

På Flarken är det lägerliv i sex dagar som gäller. Vi sover i tält, lagar mat över öppen eld och lever ute i det fria.

Tisdag: Du och din lokalavdelning kommer till Flarken. Ni packar upp och bygger ert läger. Kl. 20.00 inviger vi lägret med en gudstjänst.

Onsdag, torsdag, fredag, lördag:

Mysiga morgonböner, värmande lägereldar, öppen himmel, njutbara kvällsmässor, lek- och badmöjligheter, hantverk, sång och musik, vandringar och samtal om tro. För dig som har fyllt tretton finns det dessutom möjlighet att paddla kanot.

Söndag: Du och din lokalavdelning packar ihop era saker och sedan avslutar vi med mässa kl. 10.00 innan ni åker hem.

Sista anmälan var 10 maj, vi har öppnat upp för sen anmälan till en extra kostnad om 50 kr som går till vårt insamlingsprojekt i Act.

Ta upp anmälan till lägret med hjälp av anmälningsformuläret nedan. Dessa kan dock inte skickas in till kansliet utan all anmälan till oss måste sedan ske på länken ovan.

Anders Blom
anders.blom@svenskakyrkan.se