Vårskriket

Välkommen till Vårskriket, en skön friluftshelg för ungdomar på vår egen lägergård Flarken vid Kållands skärgård.

Vi möts på lägerplatsen Flarken i Vänerns skärgård till några goda dagar då vi utforskar livet med Kristus, livet tillsammans, livet på vattnet och livet. Dessutom kommer helgen bjuda på många spännande inslag, t ex kanot, hantverk, mat över öppen eld mm. Och: vi hälsar våren och lovprisar Skaparen med ett jublande VÅRSKRIK!

Varje lokalavdelning/församling utgör ett eller flera matlag på ungefär 3-10 deltagare, man ordnar sin eld och matplats och sätter upp tält eller vindskydd. Med sig har gruppen allt man behöver för ett liv en friluftshelg i maj. Mat och matvaror finns på Flarken från och med lördag frukost. Er grupp tar alltså med er egen middag för fredagskvällen.
Är du ensam eller är ni ganska få från er lokalavdelning kan du ansluta till någon annan grupp du känner. Ta kontakt med Anders Blom 0511 26230 så kan han förmedla kontakt till någon grupp.

Helgen kommer att innehålla något av detta: Kanotliv (helt säkert!), frilufts
och lägerteknik, hantverk i
olika material, vandring på skärgårdsön och en del annat.
Helt klart kommer helgen innehålla gemensamma andakter, bibelsamtal och mässa på lördagskvällen
det och mycket god mat är helgens självklara grundstenar.
Fredag 12 maj – söndag 14 maj.
Flarken, Svenska Kyrkans Unga i Skara stifts lägerplats
i Kållands skärgård, nordväst om Lidköping
Ålder
Du är tonåring (högstadiet) eller äldre.
Pris
*150 kr för medlem/stödmedlem i Svenska Kyrkans Unga i Skara Stift. 250 kronor för dig som är medlem i annat distrikt i Svenska Kyrkans Unga. 300 kr för icke medlem. * priset är subventionerat med 100 kr enligt ett årsmötesbeslut från 2018

Upplysningar lämnas av Anders Blom 0511-26230 anders.blom@svenskakyrkan.se

Sista anmälan: fredag 28 april