Friluftsforum

FRILUFTSFORUM

3-4 juni 2024

Varför jobbar vi med friluftsliv i Svenska kyrkan och Svenska Kyrkans Unga?

I skön försommartid bjuder Svenska Kyrkans Unga i Skara stift in till den tredje upplagan av Friluftsforum. En tvådagarskurs för dig som jobbar eller kommer att jobba med barn, ungdomar eller konfirmander i Svenska kyrkan.

Forumet vänder sig till anställda och studerande som vill lära sig mer om hur vi kan använda friluftsliv och utemiljön som plats och metod i församlingsarbetet och samtidigt få grundläggande friluftskunskaper och enkla arbetsverktyg för att arbeta med friluftspedagogik.

Dagarna bjuder på utbildning, inspiration och erfarenhetsutbyte genom workshops, föreläsningar, samtal kring vägledande pedagogik samt en rad praktiska moment.

•Du som deltog på Friluftsforum 2021 eller 2022 erbjuds en fördjupande samtal kring skapelseteologi, friluftslivets pedagogik samt friluftslivskunskaper med såväl praktiska som teoretiska inslag.

Tid: måndag-tisdag 3-4 juni.

Plats: Svenska Kyrkans Ungas lägerplats Flarken, på Spårön utanför Lidköping

Boende: Eget tält, hemma eller en av de fåtal platser med inomhusboende Flarken kan erbjuda.

Kostnad: 600 kr för dig som deltar båda dagarna.

Ladda ner folder