Regnbågsläger

hbtq poster 2024

Välkommen på läger för dig som är ung och hbtqi+

2-3 mars 2024

Under lägret kommer vi leka, pyssla, fira andakt och prata om tro och hbtqi+ utifrån våra egna erfarenheter. Årets tema är förebilder och tillsammans funderar vi över om vi har några queera förebilder och vad  de betytt för oss. Finns det queera förebilder i bibeln och kan vi vara en förebild för någon annan? Vi vill att lägret ska vara ett tryggt sammanhang för unga hbtqi+ personer där en kan få vara den en är i gemenskap med andra.

På vilket sätt en identifierar sig som hbtqi+ kan variera från person till person och här är det din egen uppfattning om vem du är som räknas. Här är även du som fortfarande försöker komma underfund med vem du är i relation till kön eller sex­ualitet välkommen.

Lägret är för dig som är 15+

Lägret är gratis för dig som är medlem i Svenska Kyrkans Unga i Skara stift, för andra deltagare kostar lägret 100 kr.

Lägret är strax utanför Falköping och behöver du skjuts från tågstationen i Falköping så ordnar vi det. Du kan ange detta i din anmälan.

Sista anmälan är 15 februari