Rustad - förbilder i lärjungaskap

Rustad logga

Välkommen till Rustad – en utbildning för unga ideella som vill ta ansvar i församlingens grundläggande uppgift och få växa i sitt ledarskap och i sin tro.

Medverkande på helgen är Peter som berättar om hur det är ”att växa upp med hatet”, Charlotte Frycklund kring ”Kvinnliga förebilder i bibeln” och vi möter rekryteringsteamet som berättar om ”Svenska kyrkan som min arbetsplats” Du kommer också få välja mellan många olika seminarier som, Hur har kyrkan vuxit fram? Vad är meningen med mig? Att vara ung och troende, Pröva på och berätta bibelberättelserna, Musik som bön, anpassat ledarskap m.m.

Vi kommer att erbjuda workshops kring Frälsarkransen som en metod, Bibelmeditation, Bönen går åt båda hållen, Konfirmandjakten, 15 oväntade bibeltexter, Sjunga och spela inför söndagens gudstjänst, och mycket annat smått och gott kommer att erbjudas under helgen!

Tid och plats:

24-26 november 2023 Stiftsgården Flämslätt