Representant i internationella kommittén

Vill du vara med och representera Svenska Kyrkans Unga i Uppsala stift i Internationella kommittén?

Vi söker dig som

• Är intresserad av internationella frågor så som bistånd och internationella kontakter
  • Vill veta hur Svenska Kyrkan arbetar med att vara en del av den världsvida kyrkan
  • Påverka så att fler unga får del av det internationella arbetet

Exempel på uppdrag

Internationella kommittén träffas två gånger/termin för att ta del av aktuell information från olika råd och andra som arbetar internationellt i stiftet. Få information om läget i det två vänkyrkorna i Polen och Zimbabwe och vänstiftet i Wales samt diverse planering.  Däremellan arbetar var och en självständigt hemifrån med de uppgifter som du blir tilldelad.

Din bakgrund

• Du är bra på att formulera dig i skrift.
  • Du har tillgång till en egen dator med internetuppkoppling.
  • Du har ett genuint intresse och kunskap om internationella frågor
  • Du ger en-två timmar/månad till Svenska Kyrkans Ungas internationella arbete under minst ett år.

Frågor och intresseanmälan

Kontakta uppsaladistrikt@svenskakyrkansunga.se